Als je een bedrijfje hebt, weet je hoe belangrijk het is om reclame te maken. Dit is immers dé manier om bekendheid te creëren en klanten te werven. Er zijn verschillende manieren waarop je reclame kunt maken. Een manier is door op strategische plekken visueel reclame te maken voor je bedrijf. Denk daarbij aan banners en spandoeken. In dit artikel bespreken we een aantal effectieve manieren waarop banners en spandoeken gebruikt kunnen worden als reclame voor jouw bedrijf.
Strategische positionering en visuele impact
Eerst moet je natuurlijk spandoeken en banners bestellen, daarna ga je aan de slag met het ophangen ervan. Hierbij is het natuurlijk belangrijk om te kiezen voor strategische plekken om deze op te hangen. Je kunt ze aan de buitenkant van je bedrijfspand hangen, zodat het duidelijk is dat jouw bedrijf zich hierbinnen bevindt. Daarnaast kun je ze ook slim ophangen op drukke plekken, bij evenementen of op prominente locaties zodat zoveel mogelijk mensen deze zien. Naast de positionering, is het ontwerp natuurlijk ook belangrijk om zoveel mogelijk ogen te trekken. Zorg bijvoorbeeld voor een kleurrijk en aantrekkelijk ontwerp zodat je een blijvende indruk kunt achterlaten bij voorbijgangers.
Effectieve boodschap
Voor banners en spandoeken is het belangrijk om een effectieve boodschap neer te zetten. Zorg voor een korte en overtuigende tekst. Je kunt hierbij bijvoorbeeld de belangrijkste voordelen van je product of dienst benoemen. Zorg er ook voor dat je een duidelijke tekst hebt die mensen aanzet tot actie. Denk hierbij aan een boodschap zoals ‘Bezoek ons vandaag’ of ‘profiteer nu van kortingen’. Met zo’n boodschap kun je zorgen voor directe betrokkenheid bij je doelgroep.
Kwaliteit
De kwaliteit van het ontwerp en het materiaal is daarnaast ook van groot belang. Zorg voor een professioneel ontwerp dat aansluit bij je bedrijf. Kies daarnaast ook voor mooie materialen. Ook de goede kwaliteit van de materialen van je banners of spandoeken zal een boodschap over de identiteit van je bedrijf meegeven. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om goede kwaliteit te kopen, omdat je graag wilt dat de spandoeken en banners zo lang mogelijk meegaan.
Meetbaarheid en evaluatie van resultaten
Een belangrijk onderdeel dat jouw spandoek of banner effectief kan maken, is door de effectiviteit na het ophangen te meten. Dit kun je doen door te kijken naar eventueel toegenomen aantal klanten. Mocht je er zo achter komen dat je strategie niet werkt? Dan kun je de positionering aanpassen of eventueel het ontwerp. Vraag advies aan vrienden en collega’s wat zij anders zouden aanraden.